lördag 28 mars 2009

Stickning & sånt!

I veckan beställde jag garn, mönster och stickor - till en kofta! Yes! Tror att den kan bli lite småkomplicerad att få till, men desto bättre. Lite svårt ska det vara. Så mycket jag stickat förr om åren, men nästan inget de senaste. Nu ska vi se hur det tar sig.


Tänk er denna modell men i en vårgrön färg istället. Detaljerna är ett ganska enkelt flätmönster med små pluppar och virkade blommor. Virkning är ganska nytt för mig. Visst har jag virkat mormorsrutor för många år sedan, en hel pläd. Men aldrig blommor. Så ser fram emot att få sätta tänderna, händerna menar jag, i en lite ny utmaning.

För övrigt har det varit en lite stillsam vecka. Ligger lite lågt till energimässigt, om det beror på astmaliknande anfall, allergimedicin mot det eller bara vårtrötthet är svårt att säga. Var iaf på Shima i veckan och ska engagera mig lite mer där. Det känns helt rätt och väldigt roligt!

Nu i skrivandes stund stängs belysningen ner i operahuset i Sydney. 20.30 blir det stearinljus och värmeljus då, för hela slanten. Har läst ris och ros om det. Själv tycker jag att det är en fantastisk tanke som nu ska omsättas i handling över hela klotet. Mer sånt!

Inga kommentarer: