torsdag 10 september 2009

Spindlar, människor, spindelnät, jag och sånt :D

Jag står och ser på ett spindelnät...det glittrar i solen, i vinden

jag ser ett spindelnät bredvid det första... oj det är alldeles perfekt...

jag tänker på mitt liv, som det är nu.

Så många helt underbara människor som kommer i min väg

kan jag vara något annat än helt hänförd och lycklig..

nae...hur mycket tacksamhet kan en människa känna?

Hur mycket glädje? Kärlek? Respekt?

Hur mycket som helst...så det svämmar över och

strömmar ut...

Så det böljar fram och tillbaka, genom...spindelnätets fina trådar...

som är starkt och hållbart

Om det kommer en storm och sliter sönder nätet

då bygger jag upp det igen...för jag har ritningen i mig

känner precis hur det ska se ut..

Om jag dör, så kommer jag till spindelhimlen... *blink*

Vad som finns där...ja det vet alla spindlar ;)

// Da spider

Inga kommentarer: