torsdag 12 juni 2008

Roligt, konstigt, mänskligt, omänskligt

Det är roligt och häftigt att se när människor lyckas och växer. Jag kan heller inte låta bli att ge en komplimang när jag ser det hända i min närhet. Tycker att det så himla kul att se när det stämmer till 100% för någon och ett lyckligt leende tittar fram. Leendet har förmodligen inte så mycket med min uppskattning att göra, utan just för att personen just lyckats med något, vad det än är. Kanske har ett mål uppnåtts eller så har något gått överraskande bra.

Sen är det dock näst intill sjukligt avsmakligt när vuxna människor fortfarande verkar ha ett totalt omoget behov av att bli sedda speciellt av vissa människor men tar andra fullständigt för givna. Liksom rangordnar människors vänlighet. Men nu kanske jag drömmer om den perfekta världen och det är dags att vakna upp och leva i verkligheten. Men jag vill inte bli sådan iallafall. Jag vill tänka att alla är lika viktiga. Att alla ändå är värda respekt.

Det värsta jag vet är dock ännu värre än ovanstående. Det är de som går ett steg längre. Det är förvisso riktigt svaga och osäkra människor, men inte desto mindre otrevliga. För i sin desperation tar de tar ofta till maktmissbrukande beteenden och ageranden. Vad är det då för människor, jo det är de som inte vet vad respekt är. Först och främst har de inte den blekaste om vad självrespekt är. Samma människor brukar också trampa på alla som de tror att de kan trampa ostraffat på. Det är typen som slickar uppåt och sparkar nedåt. Det är värsta sortens människor enligt mig. Men nu ska jag inte ta mer i detta ämne, för sådana människor träffar jag sällan nu förtiden, men jag har sett att de finns. Nu ska jag istället glädja mig åt alla bra människor som jag träffat bara idag! :)

Överhuvudtaget händer det nästan bara bra saker just nu. Kanske en mer öppet uppskattande *** skulle vara önskvärt. Men det kommer nog det också, med tiden ;) ... alla kan ju inte mogna just när jag vill det. *fniss*

Det är bara att lämna det och gå vidare. OhYäh För övrigt kan man bara ändra sig själv aldrig någon annan idiot :D

Inga kommentarer: